Jak se na webu návštěvníci chovají
...aneb ověření funkčnosti webu
Každý provozovatel webu se snaží, aby jeho návštěvníci byli s jeho webem spokojeni. Právě ze spokojených návštěvníků se stávají zákazníci. Podrobný přehled o chovaní návštěvníků vašeho webu vám bude neocenitelnou pomůckou při aktualizacích a úpravách vašeho webu. Zjistíte si tak totiž, zda je váš pro návštěvníky přehledný, zda na sebe stránky správně navazují, aby tak každý snadno a rychle nalezl, co hledá. Pouze spokojený zákazník se rád vrací.
Možná řešíte jeden z následujících problémů:
Chcete vylepšit případná slabá místa webu...
...a potřebujete znát, která to jsou
Např. zaměříte svoji pozornost na nejméně úspěšné stránky. Které stránky na vašem webu jsou pro návštěvníky natolik málo atraktivní, že po jejich shlédnutí web opouštějí? Jsou nějaké takové, které jsou zároveň prvními stránkami, které návštěvník na webu viděl?
Předložíme vám přehled vstupních a výstupních bodů vašeho webu. Navíc zvláště vytříděné hit´n´run stránky, tedy stránky, které návštěvník navštívil jako první, ale po jejich shlédnutí web ihned opustil. Pro lepší porovnání získáte rovněž přehled nejoblíbenějších stránek. Můžete tedy obsah neoblíbených lépe posoudit a pozměnit tak, aby se zvýšila jejich popularita pro návštěvníky.
Zvažujete přehlednost vašeho webu...
...a rádi byste věděli, o co mají vaši návštěvníci největší zájem a zda to snadno nalézají
Např. připravujete zvýrazněnou nabídku na hlavní stránku. Co nejlépe naláká návštěvníky k prostudování vaší nabídky? O co mívají největší zájem? Kam se dále pohybují?
Poskytneme vám informace o tom, jaké fráze zadávají návštěvníci v interním vyhledávání vašich stránek, tedy o co mají primární zájem. Na základě seznamu zobrazených stran vám také přesně sdělíme, kudy se návštěvníci po webu ubírají. Získáte odraz uspořádání vašeho webu, zhodnocení, zda na sebe jednotlivé strany logicky navazují a návštěvníci se v nich snadno orientují.
Zhodnocujete obsah webu...
...a ptáte se, jak vaše návštěvníky zaujal
Např. se chystáte upravit váš web. Nevíte, zda máte zachovat starý základ webu, protože jsou na něj návštěvníci zvyklí a líbí se jim nebo máte raději provést razantnější změny. Není stávající podoba webu pro návštěvníky moc složitá? Je pro ně obsah zajímavý, aby se webem probírali důkladněji?
Zhodnotíme vám, jak je váš web schopen návštěvníky zaujmout pomocí sledování parametrů o času stráveném na jednotlivých stránkách i celém webu nebo počtu shlédnutých stránek. O vážnosti zájmu o vaše stránky rovněž napoví údaj, kolik jiných webů návštěvník navštívil před vstupem právě na váš web. Zda šel cíleně právě na váš web nebo tak dlouho brouzdal po Internetu, až se na váš web dostal spíše náhodou.